Dokázali byste svou značku popsat jediným slovem?
Charles Saatchi popsal sílu toho jednoho slova takto: „Je to ekvivalent nejlepšího umístění na hlavní třídě, s tou výjimkou, že se nachází ve vaší – a hlavně v zákazníkově mysli.“
Lidé nejsou posedlí značkami a už vůbec jejich strategiemi. Co tedy upoutá jejich pozornost? To, jak může značka zlepšit jejich život – usnadnit ho, udělat šťastnější nebo jednodušší.
Nejmocnější strategie je často možné koncentrovat a vyjádřit jednoslovnou pregnantní proposition. Zamyslete se nad značkami, které si dokázaly přivlastnit jednotlivá slova jako například “SEARCH“, “PHONE“ nebo “REFRESHMENT“. Okamžitě je rozpoznáte. Mimochodem, jeden z těchto brandů pracuje se svou proposition už přes 120 let.
V českém kontextu se podívejme na slova jako “LÁSKA“, “SPOLEHLIVOST“, “ENERGIE“ a “ORIGINÁL“ ty také evokují celé narativy značky. Uhodnete, které značky jsou za nimi ukryté?
Ve světě přeplněném informacemi umožní síla stručnosti jediného slova značce vyniknout a učinit ji nezapomenutelnou.
Jakým jedním slovem byste vyjádřili vaši značku? Vystihlo by její podstatu? Pokud ne, možná je načase vydestilovat ducha vaší značky do jediného, silného výrazu, který vám pomůže pevně se usadit v mysli vašeho publika.