Nejsilnější značky nejsou o tom, jakou mají reklamy, ale o tom, že svou DNA přivedou k životu.

VidalSassoon

Právě jsem se vrátil z Londýna 🇬🇧, kde jsem byl, abych se před osmi týdenním kurzem The Business Of Creativity se Sirem Johnem Hegartym trochu nainspiroval a načerpal sílu. V této Mecce reklamy si pokaždé naplno připomenu, že skutečný brand building dalece přesahuje naleštěné reklamy a že jde primárně o budování komplexní skutečně rezonující živé zkušenosti.

Co to ale opravdu znamená?

K takovému výsledku vede jen jedna cesta. Ta, na které nejen reklama ale všechny aktivity značky přirozeně vycházejí a odrážejí jasně formulované poslání značky. To je jediný způsob, jak značce dodat skutečně pevný základ a jakousi pulzující autentickou živost. Všeobecná znalost toho, za čím si značka stojí a co představuje – nemluvím o produktech nebo reklamě, ale o její esenci – dělá vše jasnější, srozumitelnější a uchopitelnější, počínaje interními strategiemi, procesy až po externí kampaně.

Tuhle fotku jsem pořídil před House of Vidal Sassoon v SOHO. Na kovovém sloupu před vchodem se jasně hlásí ke svému poslání: „“If you don’t look good, we don’t look good.“ Nejde o prázdnou dobře znějící reklamní frázi, jde o veřejný závazek. Značka hrdě a sebevědomě komunikuje svůj brand promise, svou přidanou hodnotu.

Právě v ní je podstata síly značky. Přichází zevnitř. Nejsilnější značky nejsou o tom, jaké mají reklamy, ale o tom, že žijí svou DNA a vdechnou ji do všeho, co dělají.

Co by bylo napsáno nad vstupními dveřmi značky, pro kterou pracujete? Víte to? Měli byste dost odvahy na to, abyste to vytesali do kamene před vchodem, aby to opravdu všichni viděli?

Pokud je vaším cílem budovat značku, pojďme se sejít.