Průběžně otevírat téma rebrandingu může někomu připadat jako vědomě stále dokola strkat ruku do vosího hnízda.
Ano, většinou se setkáte s odmítavým postojem kvůli finančním nebo logistickým důvodům, nebo obavám, že rebranding bude vnímán jako přiznání minulých chyb. Všechny jsou ale pastmi.
Firmy jsou dnes v pozici, kdy se musí neustále vyvíjet a přicházet s novým pohledem na sebe sama. V takový moment se kreativní přístup celého týmu stává největší konkurenční výhodou.
Rebranding není jen redesign. Je to impuls ke kontinuální evoluci značky, která se má promítnout do všech aktivit – od designu produktu, služby až po logo a obal.
Jde o to, že se každá značka musí neustále vyvíjet.
A to se vždy skládá z menších a větších kroků.
Nicméně čím déle se tyto kroky odkládají, tím větší a riskantnější kroky bude muset značka v budoucnu podniknout.
Ano, rebranding může odhalit slabiny a problémy, ale právě to by mělo být hlavním důvodem pro jeho realizaci. Jak řekl Ralf Speth, CEO společnosti Jaguar: „Pokud si myslíte, že dobrý design je drahý, měli byste vidět cenu špatného designu.“
Rebranding je příležitostí pro nastavení nového směřování značky a zajištění její relevance v neustále se měnícím prostředí. Je to prozíravé rozhodnutí s cílem oslovit nové publikum, posílit a oživit image, která přirozeně stárne.
Rebranding vždy přináší nové příležitosti.
Příkladem úspěšného rebrandingu je Dunkin‘. Odstraněním slova „Donuts“ ze svého názvu otevřeli značku širšímu produktovému záběru a dodali tak brandu inovativního ducha. Přitáhli tak pozornost širšího publika a udrželi značku relevantní.
Jaké jsou vaše zkušenosti s rebrandingem? Vnímáte ho jako zbytečný náklad, nebo jako investici?