MYTH 3: CUSTOMERS CARE DEEPLY ABOUT THE BRAND

Kinkong

Ve světě značek je poměrně široce rozšířená utkvělá představa, že spotřebitelé o ně projevují opravdový a upřímný zájem. Příčinou tohoto mylného pohledu je ponoření značek do sebe sama, do své vlastní agendy, zaujetí vlastním příběhem, vlastními produkty. Stojí na kopci a buší se v prsa. Ať je to cokoliv a dělají to jakkoliv, správný pohled je poměrně jednoduchý a rozhodně spíš customer-centric.

To jediné, na čem spotřebitelům záleží, je, jakou přidanou hodnotu může značka vnést do jejich života. Čím dokáže obohatit jejich život. Zajímají se o značky, které dokážou jejich život udělat lepším, jednodušším nebo příjemnějším.

Efektivní budování značky není o značce samotné. Je o důsledném a konzistentním zprostředkování její skutečné hodnoty, o poskytování důkazů její relevance a vytváření pozitivních zážitků, které budou se značkou neodmyslitelně spojovány. Pokud si značka dokáže takové spojení vytvořit, a hlavně jej následně udržet, pak teprve může vzniknout silná emocionální vazba.

Upřednostňování potřeb spotřebitele, konstantní zájem o něj a smysluplná nabídka – jen díky těmto prvkům je možné vytvořit a udržet trvalou loajalitu. Toto je jediný způsob, který pomůže vyniknout na stále více konkurenčním trhu.

Je jen jediná pravda. Všechno, co děláme, děláme pro spotřebitele a musíme to dělat lépe než kdokoliv jiný.