Kultura značky začíná u jejích kořenů

FRUIT

Když stojíme před úkolem vytvořit pro své klienty komunikační strategii a následně ji transformovat do kreativní komunikace, vždy začínáme zdánlivě jednoduchou otázkou: Za čím si vaše značka stojí?

Zde nabízím jasné vysvětlení, proč je tato otázka tím nejlepším odrazovým můstkem nejen pro odevzdání skvělé práce, ale hlavně pro doručení výjimečných výsledků.

Za prvé, nezávisle na tom, co pro značku připravujeme, abychom garantovali výsledek, musíme dokonale rozumět kultuře značky. Nejsilnější komunikace totiž vždy vychází z DNA značky, z její podstaty. Tedy z toho, čeho si organizace cení, jaký je její příběh, co si myslí, říká, a hlavně z toho co dělá. Vůbec přitom nezáleží, zda je na stole repositioning značky, rebranding, POS aktivace, integrovaná kampaň, jednoduchá televizní reklama nebo jeden tiskový inzerát. Nikdy totiž nevíte, co značku proslaví, kde to cinkne. Proto si každý den s týmem připomínáme, že svou prací spoluvytváříme celkovou kulturu značek, pro které pracujeme. Naším úkolem je předávat jejich kulturu dál.

Abychom ale dokázali připravit perfektní řešení, vždy začínáme u kořenů. Marketéři a zadavatelé však mají často tendenci soustředit se příliš na plody, resp. na tržby, revenues, KPI atd. My však věříme, že je důležité pochopit, že plody jsou pouze výsledkem toho, jak dobře značka investuje do kořenů. A jak o ně pečuje.

Vytvoření silné komunikace tedy znamená vědět, čeho si značka cení, rozumět její přidané hodnotě a tu ukázat.

V průběhu let jsme nadesignovali jednoduchý, ale výkonný nástroj THE ULTIMATED BRAND CLARITY CHECKLIST, který pomáhá značkám kultivovat a zpřesnit svou DNA. Slouží jako solidní základ a inspirace pro vytvoření autentické komunikace.

Pokud vás zajímá, co může udělat pro vaši značku, stačí zůstat na příjmu.

–––

A Brand’s Culture Starts at Its Roots

When tasked with creating communication strategies for our clients and transforming these into creative campaigns, we begin with a seemingly simple yet pivotal question: What does your brand stand for?
This question isn’t just a starting point—it’s the springboard for delivering not only great work but, most importantly, exceptional results.

At the heart of our process, regardless of the specific marketing effort—be it brand repositioning, rebranding, point-of-sale activation, an integrated campaign, a simple TV commercial, or a single print ad—we must deeply understand the brand’s culture. Effective communication flows from the brand’s DNA—its core values, story, thoughts, expressions, and actions. This foundation is critical because you never know which interaction will make the brand resonate deeply and where it will truly connect.
That’s why we remind ourselves daily that our work helps shape the overall culture of the brands we serve. Our role is to faithfully communicate and enhance their inherent culture.

To craft the perfect solution, we always start at the roots. Yet, marketers and owners often focus too heavily on the fruits—sales, revenues, KPIs, etc. We believe it’s crucial to understand that these fruits are merely the results of how well the brand nurtures its roots and cares for them.

Creating strong communication involves understanding what the brand values, recognizing its added value, and effectively showcasing it.

Over the years, we’ve developed THE ULTIMATE BRAND CLARITY CHECKLIST, a straightforward yet powerful tool that helps brands cultivate and refine their DNA, laying a solid foundation for authentic communication.

Stay tuned to discover what it can do for your brand.