Fluktuace a nekonzistence marketingových týmů jsou pro každou značku velkým ohrožením.
Změny ve vedení marketingu jsou běžnou záležitostí. Problém nastává, když svou představu nově příchozí marketéři neskloubí se skutečnými potřebami značky a jejím příběhem. Když za cenu prosazení vlastního nápadu ignorují to, co dělá značku silnou.
Takový přístup je egoistický a značku poškodí vždy.
Sir John Hegarty nedávnou uvedl příklad Nike vs. Reebok, který je vynikající demonstrací korelace mezi konzistencí komunikace a růstem podílu na trhu.
V roce 1988 Nike přišli s konceptem „Just do it“ a od té doby drží kontinuitu tohoto konceptu neporušenou. Oproti tomu Reebok, přestože v té době měl poměrně slušný náskok vystřídal do roku 2005, kdy ho koupil Adidas, čtrnáct různých kampaňových konceptů a postupně ztratil úplně vše.
Na našem trhu je opravdu málo značek, jejichž příběh a claim perfektně vystihl esenci značky, a ještě méně těch, které si jej dokázaly udržet. Některé je ztratily nenávratně, jiné prozřely a hledají cestu zpět. Zde nabízím pár ikonických ukázek:
Více ze života
I banku můžete mít rádi
Žijte s chutí
Když ji miluješ, není co řešit
Pro život, jaký je
Spolu jsme silnější
Chráníme vaše sny
… najdu tam, co neznám
Inspirující originál
Život je hořký
Zlaté dědictví
Poctivá káva
Zdraví, které chutná
Patentováno přírodou
Pls, napište mi, které jsem zapomněl a které by určitě neměly upadnou v zapomnění.