Tyranie slova ALE

ALE

Kreativita je srdcem každého byznysu. A i když jí různí lidé přikládájí různé významy, je jeho ústřední hnací silou. Všichni jsme kreativní – to nás odlišuje od zvířat. Na schopnosti kreativního myšlení stojí úspěch celého lidstva. Přesto existuje jedno slovo, které dokáže zničit jakýkoliv nápad a inovaci – a to je „ALE“.

Vždy mě zaskočí, kolik lidí se nad kreativitou ošklibuje a spojuje jí maximálně s malováním obrázků v mateřské školce. Možná je to tím, že právě tam byli tímto tyranem šikanováni a kde bylo jejich kreativní uvažovaní zcela ubito. Protože „Tráva ALE musí být zelená…“

Nicméně, myšlenky dokážou měnit svět.

A ten nás nutí k tomu, abychom se stále vyvíjeli a přemýšleli o tom, co můžeme dělat, změnit, zlepšit, abychom uspěli. V podstatě existují dva typy kreativity:

Čistá kreativita.
Jde o vytvoření něčeho zcela nového. Například socha Davida, kterého Michelangelo na rozdíl od ostatních tvůrců a zvyklostí ve své době zachytil těsně před soubojem namísto v momentu vítězství. Simpsonovi, Patagonia, nebo ikonický Marlboro Man – to vše jsou příklady čisté kreativity.

Aplikovaná kreativita.
To je schopnost uchopit a rozvíjet stávající myšlenku. Psát další a další díl Simpsonů, nebo třeba přijít na to, jak v rámci navržené budovy nejlépe vyřešit schodiště.

Kreativita je klíčová, bez ohledu na její typ. Pomáhá udržet náskok a relevanci. Ale jedno slovo může vše zničit: „ALE“.

Vyhýbejte se mu. Diskutujte o nápadech, zpochybňujte, posouvejte je dopředu. Ptejte se „co když?“ a „proč?“. Nikdy nepoužívejte „ALE“.

Vyřaďte toto slovo ze svého slovníku a uvidíte, jak se vaše kreativní výstupy rapidně zlepší.

Přeji vám inspirativní týden bez „ALE“!